Den 8. og 9. februar holdte SDU årets store Case Camp 2018, hvor mere end 50 SDU-studerende dystrede om at udtænke den bedste markedsførings-idé til Danske Bank og Business Slagelse. Detailhandel, disruption og digitalisering – dét var nogle af temaerne i årets store Case Camp-event, der fandt sted på SDU Slagelse den 8.-9. februar. Business Slagelse og Danske Bank præsenterede forskellige problemstillinger, som de studerende arbejdede intensivt med i 48 timer. Gruppe 6 (ovenfor) havde fundet på en række features, der kunne tænkes ind i Danske Banks eksisterende mobil-app. Formålet var at gøre det endnu nemmere for unge at overholde deres budget og spare op til eksempelvis drømmerejsen. Vinderholdet bestod af Anders Bom Persson, og Aseel Sammar, Simone Bungaard, Karina Frederiksen og Mia Eilrich Trabjerglund, Business Slagelse er klar igen til næste år Michael Duncan, næstformand i Business Slagelse, er begejstret over samarbejdet med SDU og de studerendes ideer. - Vi har i forbindelse med vores deltagelse fået rigtig mange spændende og kreative input til den måde, som vi kan tænke byen fremadrettet. Nogle er meget tekniske og andre er meget lavpraktiske, men generelt har de studerende bidraget på meget kompetent vis, og jeg er imponeret over de studerendes niveau. Vi havde to problemstillinger, som de studerende har arbejdet med. For det første etableringen af et lokalt fødevaremarked og for det andet, hvordan Slagelse som handelsby skal positioneres over for morgendagens forbruger. Vi kan faktisk slet ikke vente med at deltage til næste år, siger Michael Duncan fra Business Slagelse. Gruppe 10 (ovenfor) havde arbejdet med idéen om en app ’Mit Slagelse’, hvor brugeren kunne få informationer om events, særlige tiltag og andre aktiviteter, som en Slagelse-borger kan deltage i. Vindergruppen bestod af Shannon Duncan, Clara Agnes Bøsling, Caroline Tidmand, Wiktor Love Stevenius og Frederik Emil Madsen.
Også Danske Bank var meget positive: - Vi er meget glade for at kunne tage aktiv del i byens stærke uddannelsesmiljø, og ikke mindst de dugfriske indsigter og idéer, vi får fra de studerende, fortæller personlig rådgiver, Danske Bank Slagelse, Maria Møller. Om Case Camp på SDU Slagelse Den 2-dages Case Camp er et nyt initiativ, som SDU har søsat i forbindelse med strategien, der indebærer et tæt samarbejde med det lokale erhvervsliv. Det tætte samarbejde mellem studerende og erhvervsliv skal medvirke til at gøre de studerende parate til det fremtidige arbejdsmarked. Samtidig får virksomhederne en unik mulighed for at drage fordel af de studerendes innovative ideer og synliggøre sig over for morgendagens medarbejdere. Kontaktoplysninger: Kirsten Lambert, Campuskoordinator. kirsten@sdu.dk eller tlf. 6550 9114 / mobil 25 54 82 90 |
ForfatterMette Juhl Nygaard Arkiver
Januar 2021
Kategorier |